Obchodní centrum Skanska Černý Most
Po obchodním centru Skanska Čestlice, otevřeném na podzim loňského roku, dokončila společnost Skanska Property Czech Republic i svůj druhý projekt tohoto typu, tentokrát v největší tuzemské obchodní zóně na Černém Mostě. Jeho klíčovým nájemcem se na 5 000 m2 plochy stala společnost Dixons se svým již třetím hypermarketem elektroniky Electro World v Praze. Když se 29. dubna otevíral, zájemci o levnou elektroniku čekali v poklidné atmosféře v dlouhé frontě, vinoucí se parkovištěm. Celkem jich přišlo první den prodeje okolo šesti tisíc (při otevření prvního Electro Wordu dorazilo do Zličína přes deset tisíc lidí).
Většina lidí si nové obchodní centrum na Černém Mostě, a to i díky jednostranným informacím v masmédiích, spojuje pouze s obrovskou halou Electro Worldu, přestože vedle něj působí v dalších obchodních prostorách nájemci zvučných jmen. Jedná se o Chicco, což je frančíza známého italského výrobce, nabízející kompletní sortiment zboží pro děti. Naopak v tuzemsku dosud neznámá, byť v zahraničí již zavedená a uznávaná, je dánská společnost Jysk s nábytkářským sortimentem a látkami. Strukturu nájemců doplňují česká Jitona, výrobce nábytku a bytových doplňků, a OP Prostějov. Ten zde bude působit s oděvní prodejnou typu factory outlet - konceptem, který je u nás stále ještě novinkou, byť zejména mezi mladou a střední generací v západní Evropě patří k nejpopulárnějším.
Jiří Řízek, ředitel společnosti Electro World pro Českou republiku, k zahájení prodeje na Černém Mostě sdělil: "Další Electro World po Zličíně a Čestlicích, který se nám v krátké době podařilo v Praze otevřít, je plně v souladu s našimi plány na expanzi v hlavním městě. Podařilo se nám splnit, co jsme si předsevzali - ve spolupráci se Skanska Property Czech Republic otevřít naši třetí prodejnu do konce dubna, což byl časově velice náročný úkol. S kvalitou nových prostor i s organizací výstavby projektu jsme velmi spokojeni. Co se týče prodejního sortimentu - i na Černém Mostě zákazníci najdou to, na co jsou zvyklí ze Zličína a Čestlic: širokou škálu značkových výrobků se skvělými cenami a příznivou otevírací dobu.
Další nájemce, ředitel společnosti Jysk pro Českou republiku Roman Púry, uvedl: "Po skandinávských zemích, Německu, Rakousku a Polsku je Jysk na Černém Mostě první prodejnou, kterou v České republice otevíráme. Český trh a konkrétně lokalitu Praha-Černý Most považujeme z hlediska našich aktivit za velmi perspektivní, a věříme proto, že její výsledky nám otevřou prostor k expanzi do dalších českých měst.
Celkové investice do projektu Skanska Černý Most, zahrnující nákup pozemku a náklady na výstavbu, dosáhly 270 000 000 Kč.
jš
z tiskových podkladů
AMI Communication