logo listy
Obsah čísla

 

Informační stánek jak zlobivý Otesánek

Psali jsme o něm v minulém čísle Listů - narazíte na něj cestou do prvního patra na odboru státní sociální podpory (a ten zas najdete v ulici Generála Janouška). Zkusili jsme si s ním popovídat a zprvu se nám to docela dařilo. Tuhle komunikaci zvládne opravdu každý: stisknete symbol nebo heslo na obrazovce, otevře se další stránka s příslušnou informací a pak další a další, až zjistíte, co potřebujete (třeba to, že vaše rodina má nárok na dětské přídavky ve výši xy). Takový Otesánek naruby: stojí tu, ani se nehne a namísto toho, aby informace polykal, radši je vyplivuje. Když jsme se ale začali zabývat adresářem (v němž si lze vyhledat třeba PSČ určitého místa), Otesánek začal stávkovat. Prý máme počkat na nějaké připojení. Napřed jsme byli docela trpěliví: asi do něj někdo neviditelný někde vzadu ty informace láduje hodně pomalu. Jenže když nám totéž zopakoval několikrát, už nás to omrzelo. Příště to musíme zkusit hned po ránu, dokud bude ještě pořádně nakrmený....

vš, jš

O komentář k našemu bezprostřednímu dojmu z využití služeb informačního kiosku jsme požádali vedoucí odboru státní sociální podpory Soňu Mrvovou:

"Informační kiosek má v první řadě poskytovat informace o dávkách státní sociální podpory (a ty se nám podařilozískat zcela hladce - pozn. red.). Pokud má někdo zájem o adresné údaje (tedy takové, které se týkají přímo jeho osobní situace), měl by se obrátit na informatika Václava Skálu ve 2. poschodí a vyžádat si svoje identifikační číslo - pak může prostřednictvím kiosku bez potíží získat informace z naší databáze, jež jsou tam zadány. Adresář je doplňková služba, která je napojena na server Ministerstva práce a sociálních věcí, a pokud je nějaký problém tam, my ho bohužel nevyřešíme. Jinak chceme samozřejmě upozornit na to, že jestliže někdo nechce komunikovat s technikou, veškeré informace mu v úředních hodinách mohou vyhledat naše pracovnice - příslušné specialistky."

Výzva čtenářům:

Napište nám, jestli jste už využili možnosti informovat se prostřednictvím uvedeného informačního kiosku a jaké s ním máte zkušenosti.