logo listy
Obsah čísla

 

"Otesánek" je připraven sloužit k naší spokojenosti

Ač jsem zaměstnancem Úřadu městské části, dovolím se považovat zároveň i za čtenáře Listů Prahy 14. Jim směřovala výzva v letošním prvním čísle Listů pod článkem "Informační stánek jak zlobivý Otesánek", kde popisujete své rozporuplné pocity při prvním setkáním s tímto způsobem komunikace a poskytováním informací. Informační kiosek ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV) je na odboru státní sociální podpory (OSSP) umístěn již více než rok.

Po počátečních "dětských nemocech" se z něj stal velice užitečný pomocník, u kterého občané naleznou široké spektrum informací o státní sociální podpoře, ale i o našem úřadu, potažmo městské části. Celý systém je navržen tak, aby obsluhu zvládl opravdu každý (jak jste ostatně potvrdili). Informace o dávkách SSP, o osobních údajích, žádostech, i o naší městské části kiosek získává z databáze odboru SSP - není se tedy třeba nikam připojovat. V případě aplikace územně identifikačního registru (PSČ, ulice, objekty...) je ale potřeba navázat spojení na "nadřízený" server MPSV. A s tím souvisí hlavní problém částečného neúspěchu vaší seznamovací návštěvy, a tím byl její čas. Současná architektura komunikační sítě MPSV bohužel neumožňuje připojení více aplikací najednou.

Polední pauza (tedy čas mezi 12. a 13. hodinou, který jste si zvolili pro vaši návštěvu) je mimo jiné využívána i pro komunikaci serveru OSSP se servery jiných státních institucí a hlavně se serverem MPSV. Infobox (Otesánek) se tak rázem ocitá na druhé koleji a chtě nechtě musí čekat. Proto tedy ono upozornění, že máte čekat na spojení. V úřední hodiny - tedy čas, kdy k nám přichází naprostá většina žadatelů, je již informační kiosek zase připraven splnit i ty nejnáročnější výběry a dotazy. Naštěstí pro nás všechny se postupně přechází na novější způsob komunikace, kde bude spojení možné i pro více služeb najednou. Jak již ale zmiňovala vedoucí odboru paní Soňa Mrvová, stále je tu možnost veškeré informace získat od pracovnic odboru, kde "čekat na spojení" nebudete muset nikdy.

Václav Skála, informatik OSSP