ÚMČ P14

Diskuze - Doprava


DISKUZE K ČLÁNKU

23 komentářů k “Diskuze – Doprava”


  1. anna napsal:

    Dobry den,
    proc nefunguji zvedaci plosinky pro voziky/kocarky v podchodu u vlakove zastavky Kyje? Predem dekuji za odpoved a omlouvam se, ze nevim, do ktere sekce „diskuze“ patri tento prispevek – doprava? hlaseni neporadku? Obcane se zdravotnim postizenim? S pozdravem, Anna

    • Oddělení komunikace napsal:

      Dobrý den, tento dotaz, prosím, směřujte na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Uvedená problematika je výhradně v její kompetenci. S pozdravem Oddělení komunikace

      • anna napsal:

        Dobry den,
        mozna nevite, ale ten podchod spojuje casti Prahy 14, jinak rozdelene vlakovym koridorem. Takze neni to jen vec SZDC a dostupnosti vlakove stanice, ale i vsech lidi bydlicich v okoli. Jakou cestu s kocarkem mi teda doporucite, abych se od ulice treba Lanske dostala ke KD Kyje? A proc Oddeleni komunikace nemuze samo oslovit SZDC a zajistit funkcnost podchodu pro vozickare a kocarky? S pozdravem, Anna

        • Oddělení komunikace napsal:

          Dobrý den, Váš podnět SŽDC předáme. S pozdravem Oddělení komunikace

          • anna napsal:

            Dekuji.

          • Oddělení komunikace napsal:

            Dobrý den, úřad obdržel odpověď SŽDC na Váš podnět. Zde ji uvádíme: „Nefunkčnost plošin, které jsou určeny občanům pro bezbariérový přístup, je způsobena neustálým poškozováním, po každé provedené opravě. Správce v současnosti zajišťuje provedení opravy, která je závislá na termínu dodání náhradních dílů. Od doby zprovoznění stály opravy plošin přes 400.000,- Kč.“ S pozdravem Oddělení komunikace

          • Oddělení komunikace napsal:

            Dobrý den, předáváme aktuální informaci od SŽDC ke stavu plošiny pro vozíky a kočárky v podchodu u vlakové zastávky Kyje. Dne 25. února 2015 byly obě plošiny opraveny a zprovozněny. S pozdravem Oddělení komunikace

  2. renata777 napsal:

    Dobrý den, již delší dobu přemýšlím o tom, proč jízdní řád autobusu č.109 ze zastávky Dolní Počernice ve směru do centra není sladěn s jízdním vlakovým řádem. Téměř vždy, když cestující vystupují z osobního vlaku ze směru Praha Masarykovo nádraží, autobus č.109 odjíždí . Po příchodu na autobusovou zastávku zjišťují, že další jede cca 15 -30 min. Není možno v následné změně jízdního řádu, aby někdo z odboru dopravy pořešil návaznost vlak – autobus a dále autobus – vlak ? V opačném případě autobus – vlak nemá občan bydlící na sídlišti Jahodnice šanci se podle současného jízdího řádu autobusu 296, dostat včas na nádraží Praha – Kyje, kde dále může pokračovat vlakem do centra na Masarykovo nádraží. V minulosti ( původního jízdního řádu 296, se takto dalo pohodlně a rychle cestovat do centra. Nechápu proč došlo ke změně, která neumožňuje, tuto formu dopravy a nechápu, proč je v tomto případě zřízena zastávka u nádraží Kyje. Vím, že je to věc dopravního podniku a železnice, ale pokud jsem občanem v této městské části obracím se na Vás na místní odbor dopravy, který, dle mého názoru, může tyto nedostatky dotazovat či připomínkovat nebo navrhovat z důvodu dobré návaznosti dopravního spojení pro občany. Děkuji za informaci Renáta

    • Oddělení komunikace napsal:

      Dobrý den, děkujeme za podnět. Předáme jej ke zpracování Českým drahám a společnosti ROPID, která MHD v Praze organizuje. S pozdravem Oddělení komunikace

    • Oddělení komunikace napsal:

      Dobrý den, přidáváme doplnění: Váš podnět ve věci jízdních řádů BUS č. 109 a 296 byl zaevidován v odd. kontroly a stížností odboru KT Úřadu MČ Praha 14 a postoupen k vyjádření odboru dopravy a ochrany prostředí Úřadu MČ Praha 14. S pozdravem Oddělení komunikace

    • Oddělení komunikace napsal:

      Dobrý den, úřad obdržel odpověď společnosti ROPID na Váš podnět. Zde odpověď předáváme: „K uvedené problematice sdělujeme, že sestavování jízdních řádů (dále JŘ) je velmi složitý proces, přičemž bez znalostí všech konstrukčních prokladů není možné jednoduše odpovědět, proto dovolte, abychom co nejstručněji popsali koordinační proces JŘ v dané lokalitě. Při sestavě JŘ linek v oblasti jsou základem železniční linky S1 a S7, na něž jsou pouze ve vybraných zastávkách přímo navázány autobusy, např.v Klánovicích. Právě nádraží v Klánovicích obsluhuje kromě jiných linka PID 261, jejíž JŘ plně navazuje na vlaky směrem do /z centra. S linkou 261 se následně koordinuje linka 250 pro umožnění prokladu v úseku Újezd n/Lesy – Černý Most a zpět. A od linky 250 konstruktéři JŘ vytvářejí časové polohy spojů linky 163 pro oblast Sídliště Rohožník. Od poslední zmíněné linky se již konečně odvíjejí polohy spojů právě Vámi zmíněné linky 109 pro umožnění vzájemného přestupu v zastávce Dolní Počernice. K lince PID 296 sdělujeme, že při zřízení této linky bylo a stále je hlavním smyslem její stoprocentní návaznost na vlaky v zastávce Nádraží Horní Počernice, který vyvstal z přímého požadavku Léčebného a rehabilitačního střediska Chvaly. Ačkoli se tedy na první pohled zdá, že nejsou JŘ sestavovány logicky (viz např. neurčení poloh u nádraží v Kyjích), v drtivé většině případů je tomu naopak a polohy spojů se určují od jiných vazeb. Je velmi obtížné, až nemožné, zajistit návaznosti pro všechny možné přepravní proudy, jelikož v mnoha ohledech není daná návaznost zdaleka jediným požadavkem pro konstrukci JŘ. Zároveň je třeba brát v úvahu kromě zmíněných oblastních prokladů oběhové možnosti, dostupný počet vozidel atp. Pevně věříme, že vysvětlení přijmete s pochopením. ROPID.“

      S pozdravem
      Oddělení komunikace

  3. renata777 napsal:

    Dobrý den, děkuji Vašemu oddělení komunikace za odpověď a postoupení k možnému řešení.Renáta

  4. luckyluck001 napsal:

    Dobrý den, dnes (tj. 26.8.2015) začala rekonstrukce ulice Českobrodská v úseku Rožmberská – Broumarská. Přesně řečeno se jedná o souvislou údržbu vozovky. Ceskobrodská ulice má na území Prahy 14 délku cca. 2,3km a dala by se rozdělit na 2 úseky: Rožmberská-Broumarská a Broumarská-Lomnická. První, aktuálně rekonstrovaný, úsek je oproti tomu druhému ve velice luxusním stavu. Ten druhý úsek je akorát tak na zničení kompletních podovzkových částí automobilů a autobusů a vymlácení zubů při jízdě na kole. Kdy bude rekontruován tento druhý úsek? Chápu, že komplikace, příp. plánování rekonstrukce budou značné (objízdná trasa, MHD, …), ale tento úsek by si výměnu živičného povrchu zasloužil. Děkuji za odpověď. S pozdravem Lukáš Pavelka.

    • Oddělení komunikace napsal:

      Dobrý den, přikládáme informaci, která Vám již byla zaslána jako odpověď na zprávu zaslanou prostřednictvím kontaktního formuláře: Ulice Českobrodská je ve správě hl. města Prahy, respektive Technické správy komunikací hlavního města Prahy. Je pravda, že druhý zmiňovaný úsek je v ještě horším stavu než ten aktuálně rekonstruovaný, ovšem kdy na něj dojde řada, MČ P14 zatím nemá informac. Městská část se stále snaží správce dotlačit k tomu, aby jej opravil. Věříme, že se to nakonec podaří, ale situace je skutečně složitá zejména z důvodu chybějící objízdné trasy v tomto úseku. Co se týká aktuálně opravovaného úseku mezi křižovatkami s ulicemi Broumarská a Průmyslová, nejde o rekonstrukci v pravém slova smyslu. „Pouze“ o položení nového povrchu. Hlavní přínos akce MČ spatřuje ve snížení hlučnosti automobilové dopravy při průjezdu kolem tamní obytné zástavby. S pozdravem Oddělení komunikace

  5. timbo napsal:

    kopie e-mailu zaslaného ing. Palaggimu v reakci na veřejnou vyhlášku https://edeska.praha14.cz/eDeska/download.jsp?idPriloha=1166 o Zjednosměrnění ulice Skorkovská UMCP14/15/44797/ODOP/PALK

    Dobrý den,

    jaký má význam snaha o opětovné omezení dopravy v ulici Skorkovská?
    Zklidnění dopravy v trojúhelníku Chlumecká/Vodňanská/Blatská evidentně nepřinese. Tu nepřinesla ani úplná uzavírka (mimo rezidentů) komunikace v minulosti. Drtivá většina dopravy v oblasti je důsledkem chybějící (již dlouho plánované) komunikace Ocelkova-Lipnická (Budovatelská), tedy zkracování cesty z východní části ulice Chlumecké (od nákupních center) směrem na Satalice (Na Hutích, nová výstavba Panorama Kyje a spol). Zjednosměrnení ulic Vodňanská v úseku Kačinská-Blatská a Blatské přineslo pouze přesun dopravy do ulice Koclířova.
    Jakékoliv omezování dopravy v této oblasti pak povede jen k přelévání dopravy z jedné ulice do druhé.
    Proč raději neomezíte dopravu pod železničním viaduktem v ulici Svatojánská x K viaduktu? Tímto místem projíždí většina vozidel, které si zkracují cestu výše uvedeným způsobem. Navíc viadukt není pro současný stav dopravy vůbec dimenzovaný z hlediska provozu vozidel ani chodců. Uvažovali jste o tomto řešení?
    Je v současné době známý ermín zahájení výstavby komunikace Ocelkova-Lipnická (Budovatelská)?

    Děkuji

    Jiří Taliján, bydlištěm ve Vodňanské ulici

    • Oddělení komunikace napsal:

      Dobrý den, děkujeme za příspěvek. Na komisi dopravy byla řešena varianta uzavření / zjednosměrnění viaduktu. Ve finále se komise většinou svých hlasů rozhodla pro omezení ve Skorkovské. Hlavním argumentem proti uzavření viaduktu je to, že by se zhoršil přístup místních občanů do oblasti. Zůstal by pouze z jedné strany – z Chlumecké. Situaci bude městská část sledovat a po vyhodnocení navrhne další případná opatření. Dalším krokem by mohlo být např. zjednosměrnení pod viaduktem. Příprava komunikace Ocelkova – Lipnická – v uplynulém roce nepokračovala, protože na to nebyly vyčleněné prostředky. V letošním roce by měly pokračovat projektové práce a výkupy pozemků. S pozdravem a přáním pěkného dne Oddělení komunikace

  6. novotnypetr napsal:

    Dobrý den , mám jeden dotaz ohledně nesmyslných změn v oblasti Kyje kolem Pávovského náměstí ????
    1- Proč došlo ke změně směru v části ulici Dvořišťská ??
    2- Změna dopravního směrování na sjezdu z Průmyslové směrem na Pávovské náměstí ??? Proč nelze jet rovně osobním autem do Rožmberské ulice a dále do Velkoborksé ulice???
    3- umístění zákazů zastavení do ulice Velkoborská ????

    Může mi někdo poradit kam se obrátit proti těmto nesmyslným dopravním změnám v této oblasti ??? Nebo kdo je konkrétně odpovědný za tyto provedené změny ?

    Děkuji Petr Novotný

    • Oddělení komunikace napsal:

      Dobrý den pane Novotný, děkujeme za zájem o vaše okolí, zajímají nás názory občanů, proto se s nimi potkáváme každý rok na lokálních fórech.
      Ad 1) Na základě opakovaných podnětů občanů na fórech došlo k přípravě komplexní úpravy dopravního režimu v oblasti. Jedním z podnětů byl úzký a nebezpečný výjezd z Podlišovské na Rožmberskou a bylo navrženo, aby se používal jako vjezd. Tento podnět byl občany označen jako nejdůležitější a zapracován jako vstup do přípravy úpravy organizace dopravy. Pokud by nedošlo k otočení jednosměrky v Dvořištské, zkomplikoval by se občanům výjezd zpět na Rožmberskou.
      Ad 2) Pro dopravní obsluhu toto omezení neplatí, což je vyznačeno na příslušné dopravní značce. Vozidla jedoucí do Velkoborské mohu pokračovat přímo. Opatření bylo umístěno na základě výsledků fóra a stížností občanů na nadměrný tranzit Jiráskovou čtvrtí a to zejména ve špičkových období, kdy se kolony na Průmyslové ulici směrem do Hloubětína přelévají do Rožmberské ulice a mj. komplikují provoz MHD.
      Ad 3) Již nyní bylo parkování zakázáno dle obecné úpravy. Nové značení pouze zdůrazňuje tento režim, protože parkování v prostoru křižovatky způsobovalo nebezpečné situace a bylo předmětem stížností občanů.
      S pozdravem Oddělení komunikace.

  7. knobloch napsal:

    Dobrý den,

    chtěl jsem poděkovat za otočení jednosměrky v Dvořišťské ulici. Sice každá změna je na začátku nepříjemná, ale považuji za pozitivní například to, že nemusím otvírat dveře od auta do plotu když zaparkuji. Můžete prosím zajistit, aby se dodržoval zákaz parkování na křižovatce Dvořišťské s Velkoborskou? Někteří občané asi neznají vyhlášku a dopravní značky a tak parkují i tam, kde ostatní ohrožují!

    Děkuji

    Knobloch

  8. laddubsky napsal:

    Dobrý den všem.
    Bydlím v ulici Bryksova naproti Ikea již 15let, předtím jsem bydlel v Kpt. Stránského 10 let. Vidím, jaké problémy mají bydlící s parkováním mají-li tu smůlu, že se domů vrací po 19h. Pracoval jsem i v dopravní komisi a byl jsem u toho, když se zavedl jednosměrný provoz ve všech ulicích, aby se zvětšila kapacita parkování. Bohužel ani to nestačí, přestože na počet domácností a směrné číslo parkovacích míst dle bytů, by to jakž takž stačilo. V čem jsou tedy problémy? Stačí se projít navečer a večer po sídlišti. Chápu, že některé domácnosti mají 2 auta, ale nechápu, jak může někdo pronajmout byt přespolním (na byt i 4 a víc nájemníků) a každý z nich má auto (s mimopražskou SPZ), takže na 1 byt zaberou i 4 místa! Proč ne, když se za parkování mimopražských vozidel na ulici neplatí! Co je ale největší problém a lumpárna, že je 30-40% parkovacích míst přes noc zabráno firemními dodávkami (v některých městech je parkování v obytných zónách omezeno 2,5t), které zaberou 1,5-2místa nebo zajíždějí zadní částí na trávník, aby nevyčuhovaly z řady při kolmém parkování! O služebních firemních vozech to je také stará písnička. Rodina má 1-2 vlastní auta, která parkují před domem a přitom jezdí služebními, která zde přes noc parkují také! Za největší nešvar ale považuji parkování firemních dodávek. Firma šetří, prosperuje a neplatí za parkování! A nejenom to, ale řidiči se po příjezdu zbavují firemního odpadu a zaplňují námi zaplacené popelnice! Bez pravidel a regulace parkování v obytných zónách to ani u nás na Praze 14 nepůjde! Tím jsem si dnes jistý.
    Dubský

  9. jk12 napsal:

    Dobrý den,
    Zajímalo, jaký je plán ohledně nových P+R parkovišť na Praze 14. V současné době jako obyvatel nemám šanci přes den zaparkovat, jelikož všechna místa jsou zábrana mimopražskými řidiči kteří využívají naši městskou část jako tranzitní centrum. Dále jsem se dozvěděl o záměru změnit velké hlídané parkoviště na ulici Cíglerova na formát P+R. Existuje nějaký plán jak tuto situaci řešit ? Rád bych se cítil ve svém bydlišti jako doma a ne jako na návštěvě. Na stránkách Prahy 14 jsem nenašel více informací o konkrétních plánech, můžete mě prosím nasměrovat ? Děkuji za odpověď, Jan Krahulec, Cíglerova 10, Praha 14, 19800, email: krahulec.jan@gmail.com

  10. tereza napsal:

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, proč stále nejsou všude vyznačena parkovací místa. Například úsek před Plechárnou, na tomto relativně malém prostoru je vidět, jak moc je to důležité. Auta stojí zbytečně daleko od sebe. Kousek dál se již stalo a moc to pomohlo. Problém s parkováním vidím i v tom, že zde parkuje velké množství firemních dodávek a na místech určených pro vozíčkáře, kterých neustále přibývá, nikdo neparkuje. Dále by mě zajímalo, proč byly ubrány autobusové spoje linky 224. Před prázdninami jezdil spoj 4x do hodiny, po prázdninách 2x. Nyní u zastávky Bryksova vzniká nová výstavba obytných domů a autobusových spojů přitom ubývá.

Napsat komentář



Loading Facebook Comments ...