Život na Praze 14

TZ 18 / 2014 Úřad Prahy 14? Snadno, rychle a bez čekání

23.10.2014

Praha, 20. října 2014 –  Lidé, kteří žijí či podnikají v Praze 14, budou moci nově využívat řadu služeb, jež jim ušetří čas a zároveň usnadní komunikaci s úřadem. Tyto změny umožní čerstvě dokončený projekt na „realizaci e-Governmentu“, nebo-li na elektronizaci výkonu veřejné správy.

„Jsem velmi rád, že tento náročný projekt dospěl do finále. Věřím, že zpříjemní komunikaci s Úřadem městské části jak občanům, tak i podnikatelům,“ říká starosta Prahy 14 Bc. Radek Vondra.

Elektronizace úřadu bude mít přímý dopad na komfort obsluhy občanů městské části. Za zcela zásadní novinku lze považovat kompletní digitalizaci stavebního archivu. Indexováno a převedeno do elektronické podoby bylo více než půl druhého milionu dokumentů. Co to znamená? Stavební odbor může k materiálům rychleji přistupovat a rovnou je také v elektronické podobě poskytnout vlastníkům nemovitostí. Práce s papírovou formou dokumentace má být omezena na nezbytné minimum.

Dalším krokem pro zvýšení pohodlí při komunikaci s úředníky Prahy 14 je vytvoření tzv. Portálu občana. Ten díky pokročilému redakčnímu systému nových webových stránek nabízí automatizované zobrazení úřední desky, rychlý způsob rezervace schůzky s úředníkem či interaktivní formuláře pro některá podání. Zároveň portál umožňuje zveřejňování materiálů z jednání Rady a Zastupitelstva městské části, odebírání informačních novinek, diskutování v rámci diskusních fór a zajišťuje přímý export smluv uzavřených městskou částí na webové stránky úřadu. Je navržen tak, aby s minimálními náklady umožňoval rozšíření, např. o sekce patřící jednotlivým neziskovým organizacím či jednotlivým školám.

Novinkou je rovněž zprovoznění SMS brány, jejímž prostřednictvím bude kromě obvyklých hromadných oznámení a vyžádaných potvrzení (např. rezervované schůzky) možné odebírat i informace o uzavírkách, čištění ulic, kulturních akcích a podobně.

„Nově mají návštěvníci také možnost v prostorách úřadu bezplatně využívat internet. Přístupové údaje jsou na radnici volně k dispozici. U vchodu do úřadu byly rovněž instalovány elektronické vývěsky v odolném venkovním provedení, chráněné kamerou. Umožňují nepřetržitý přístup k informacím z úřední desky,“ dodává starosta Radek Vondra.

Projekt byl realizován v rámci OPPK (Operační program Praha konkurenceschopnost). Spolufinancovala jej Evropská unie a Magistrát hlavního města Prahy.

 

Pro více informací:
Veronika Berná
Oddělení strategického plánování a komunikace
Tel.:  225 295 603, mobil: 605 222 238
E-mail: Veronika.Berna@praha14.cz

Předešlé aktuality

Slavnostní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě

Pondělní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě nám připomnělo, že největší radost přinášejí ty nejjednodušší okamžiky. Nejvíce nás zahřály úsměvy dětí – přesně takové, jaké jsme viděli při rozsvícení vánočních světel. Ten okamžik, kdy se světýlka rozzáří a v dětských očích se objeví opravdové nadšení, je pro nás tou nejkrásnější odměnou. Děkujeme všem, kteří přišli sdílet tuto chvíli s námi – za společnou atmosféru, smích, koledy i hřejivé slovo. Ať vám kouzlo pondělního večera vydrží po celé svátky. Přejeme krásný advent! Zveřejněno: 5. prosince 2025

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Provozní doba pokladny na konci roku

Vážení občané, dovolujeme si upozornit, že hlavní pokladna ÚMČ Praha 14 (Bratří Venclíků 1073, 1. patro) bude mít na konci roku 2025 upravenou provozní dobu. POKLADNY NA JEDNOTLIVÝCH ODBORECH BUDOU 31. 12. 2025 PŘIJÍMAT POUZE BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY. Děkujeme za pochopení. PROVOZNÍ DOBA HLAVNÍ POKLADNY PŘED VÁNOCI, MEZI SVÁTKY A NA ZAČÁTKU NOVÉHO ROKU PO 22. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 23. 12 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) PO 29. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 30. 12. 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) ST 31.

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Změna termínu veřejné soutěže – pronájem bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně

Dne 27. listopadu byla zveřejněna informace Správy majetku Praha 14 o veřejné soutěži formou elektronického výběrového řízení – pronájem níže uvedených bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně na dobu neurčitou. Původně uváděný termín konání aukce (10. 12. 2025) se ruší. Výběrové řízení se přesouvá na 1. čtvrtletí roku 2026. O novém termínu budeme včas informovat. Pronájem bytu 1+1 35 m² Bratří Venclíků 1071, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+1 77 m² Maňákova 754, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 754, Praha – Hloubětín Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 670, Praha – Hloubětín Aktualizace zveřejněna: 4. 12. 2025

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vánoční a novoroční svoz odpadu

Konsorcium Pražské odpady 2016–2025 zajistí během vánočních svátků svoz směsného komunálního i tříděného odpadu na území metropole. Svozový program je objednaný hl. m. Prahou tak, aby se, pokud možno omezilo přeplňování nádob a nevznikal nepořádek kolem popelnic a kontejnerů. Od 24. 12. do 31. 12. 2025 bude svoz odpadu probíhat standardně bez jakýchkoli změn. Zároveň i letos dojde k posílení svozu tříděných složek odpadu především v centru města a na sídlištích s vysokou koncentrací obyvatel. Posílen bude rovněž i úklid kolem stanovišť separovaného odpadu. Svoz směsného odpadu 23. až 31. 12. 2025 standardní svoz v pravidelných svozových dnech 1. 1. 2026

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Agenda ověřování bude 9. 12. 2025 uzavřena

Dne 9. 12. 2025 bude z technických důvodů uzavřena agenda ověřování. Pro ověření dokumentů můžete využít služeb České pošty, kde je možné provést ověření během standardní otevírací doby poboček. Doporučujeme si předem ověřit dostupnost služby na vámi vybrané pobočce. Zveřejněno: 3. prosince 2025

Zveřejněno: 3.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vyjádřete své potřeby – dotazník pro podnikatele Prahy 14

V souvislosti s dlouhodobým záměrem posilovat podnikatelské prostředí v městské části Praha 14 právě probíhá dotazníkové šetření mezi místními podnikatelskými subjekty.Dotazník pro podnikatele bude otevřen do 31. ledna 2026. Jeho cílem je zmapovat potřeby a oblasti zájmu podnikatelů, které poslouží jako podklad pro přípravu budoucích aktivit MČ Praha 14 v oblasti podpory podnikání. Zveřejněno: 2. prosince 2025

Zveřejněno: 2.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek
Další aktualityDalší aktuality