Život na Praze 14

Úřad elektronicky

11.11.2014

23. října 2014 – Lidé, kteří žijí či podnikají v Praze 14, budou moci nově využívat řadu služeb, jež jim ušetří čas a zároveň usnadní komunikaci s úřadem. Tyto změny umožní čerstvě dokončený projekt na „realizaci e-Governmentu“, nebo-li na elektronizaci výkonu veřejné správy.

„Jsem velmi rád, že tento náročný projekt dospěl do finále. Věřím, že zpříjemní komunikaci s Úřadem městské části jak občanům, tak i podnikatelům,“ říká starosta Prahy 14 Bc. Radek Vondra.

Elektronizace úřadu bude mít přímý dopad na komfort obsluhy občanů městské části. Za zcela zásadní novinku lze považovat kompletní digitalizaci stavebního archivu. Indexováno a převedeno do elektronické podoby bylo více než půl druhého milionu dokumentů. Co to znamená? Stavební odbor může k materiálům rychleji přistupovat a rovnou je také v elektronické podobě poskytnout vlastníkům nemovitostí. Práce s papírovou formou dokumentace má být omezena na nezbytné minimum.

Dalším krokem pro zvýšení pohodlí při komunikaci s úředníky Prahy 14 je vytvoření tzv. Portálu občana. Ten díky pokročilému redakčnímu systému nových webových stránek nabízí automatizované zobrazení úřední desky, rychlý způsob rezervace schůzky s úředníkem či interaktivní formuláře pro některá podání. Zároveň portál umožňuje zveřejňování materiálů z jednání Rady a Zastupitelstva městské části, odebírání informačních novinek, diskutování v rámci diskusních fór a zajišťuje přímý export smluv uzavřených městskou částí na webové stránky úřadu. Je navržen tak, aby s minimálními náklady umožňoval rozšíření, např. o sekce patřící jednotlivým neziskovým organizacím či jednotlivým školám.

Novinkou je rovněž zprovoznění SMS brány, jejímž prostřednictvím bude kromě obvyklých hromadných oznámení a vyžádaných potvrzení (např. rezervované schůzky) možné odebírat i informace o uzavírkách, čištění ulic, kulturních akcích a podobně.

„Nově mají návštěvníci také možnost v prostorách úřadu bezplatně využívat internet. Přístupové údaje jsou na radnici volně k dispozici. U vchodu do úřadu byly rovněž instalovány elektronické vývěsky v odolném venkovním provedení, chráněné kamerou. Umožňují nepřetržitý přístup k informacím z úřední desky,“ dodává starosta Radek Vondra.

Projekt byl realizován v rámci OPPK (Operační program Praha konkurenceschopnost). Spolufinancovala jej Evropská unie a Magistrát hlavního města Prahy.

 

Předešlé aktuality

Částečné omezení dopravy u Vyšehradského tunelu

Hlavní město Praha zajistí o víkendech 20.–21. září a 27.–28. září 2025 zabezpečení skalního masivu pod Vyšehradem v Praze 2. Práce provede odborná firma a budou zahrnovat čištění skály, strojní vrtání a ruční osazování nových bezpečnostních sítí. Zásah je reakcí na uvolnění kamenů po bouřce 30. srpna, kdy došlo k narušení skalního svahu pod stávající sítí. Skála je dlouhodobě sledována geologickými odborníky, přesto je kvůli své vrstevnaté břidlicové struktuře náchylná k erozi. Z důvodu bezpečnosti bude nutné dočasně omezit dopravu v okolí Vyšehradského tunelu: 20. 9. (7:00) – 21. 9. (6:00): průjezd pouze pro MHD, chodce a cyklisty 21. 9. (6:00–22:00): průchod umožněn pouze pěším a

Zveřejněno: 17.9.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Evropský týden mobility 2025 — Mobilita pro všechny!

Přidejte se k nám v týdnu plném sportu, dopravní výchovy a praktických ukázek, které podpoří udržitelnou mobilitu v Praze 14. Městská část Praha 14 se k iniciativě Evropské komise pravidelně připojuje od roku 2014 — letos opět s bohatým programem pro děti i dospělé. Evropský týden mobility 2025 - Mobilita pro všechny! 16.–22. září 2025 PROGRAM VYBRANÝCH AKCÍ: Bezpečně s úsměvemPondělí 15. 9. 2025, 8:30 – 12 hodin — Cíglerova ulice u stanice metra Rajská zahradaDopravně-edukační akce ve spolupráci s Krajským ředitelstvím Policie ČR Praha. Žáci 2.–5. tříd se společně s policisty seznámí s kontrolou dokladů, rychlostí a pravidly vjezdu —

Zveřejněno: 15.9.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

TZ/09 Udržitelnost jako příležitost: Praha 14 pořádá panelovou diskuzi pro podnikatele

Praha, 12. září 2025 – Městská část Praha 14 pokračuje v naplňování nové koncepce Podpora podnikání, kterou místní zastupitelstvo schválilo letos v červenci. Připravila panelovou diskuzi s odborníky z různých oblastí na téma udržitelnosti ve firmách. Jejím cílem je představit podnikatelům praktické přístupy k udržitelnosti a nabídnout konkrétní zkušenosti, jak odpovědný přístup začlenit do každodenního chodu firmy. „Udržitelnost není módní slovo, ale příležitost pro každého podnikatele. Znamená podnikat chytře, efektivně a s ohledem na budoucnost. Šetřit energii, nakupovat od místních dodavatelů nebo hledat úspory tam, kde to dává smysl. Podnikatelům to přináší nižší náklady, posiluje jejich dobré jméno a otevírá dveře k

Zveřejněno: 12.9.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Podzimní blokové čištění komunikací ve správě Prahy 14

Dovolujeme si informovat občany o termínech podzimního blokového čištění komunikací ve správě městské části Praha 14. Úklidy budou probíhat v termínu od 17. do 31. října dle dle přiloženého rozpisu. Termíny úklidů prováděných Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) budou doplněny, jakmile městská část obdrží potřebná data.  Zveřejněno: 11. 9. 2025  

Zveřejněno: 11.9.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Pozvánka na 14. zasedání Zastupitelstva MČ Praha 14

Zveme vás na 14. zasedání Zastupitelstva městské části Praha 14, které se uskuteční v úterý 16. září 2025 v Galerii 14 (náměstí Plukovníka Vlčka 686, Praha 9). Začátek jednání: v 15 hodin Místo: Galerie 14, náměstí Plukovníka Vlčka 686, Praha 9 Interpelace občanů: od 17 do 17.30 hodin (tradiční prostor pro vaše dotazy a podněty) Přijďte se seznámit s aktuálním děním v městské části a zapojit se do diskuse. Pozvánka na 14. jednání ZMČ Program 14. jednání ZMČ Zveřejněno: 14. 8. 2025, aktualizace: 9. 9. 2025 Zveřejněno: 14. srpna 2025

Zveřejněno: 9.9.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Omezení úředních hodin na některých odborech

Dovolujeme si upozornit občany, že ve středu 10. 9. 2025 budou z provozních důvodů (školení členů OVK) omezeny úřední hodiny Odboru přestupků (OP; Bratří Venclíků 1070/2), sekretariátu Odboru sociálních věcí a zdravotnictví (OSVZ; Bratří Venclíků 1072), který s občany řeší vydávání plavenek a příspěvek na vyšetření rakoviny prsu a agendy ověřování Odboru správních agend (OSA, Bratří Venclíků 1072) . OP i sekretariát OSZV přijmou posledního klienta v 15.30 hodin s tím, že nejpozději v 16 hodin budou zmíněná pracoviště pro veřejnost uzavřena. V případě potřeby ověřování lze využít služby České pošty. Děkujeme za pochopení. Zveřejněno: 8. 9. 2025, aktualizace 9.

Zveřejněno: 8.9.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek
Další aktualityDalší aktuality