Život na Praze 14

TZ 15/2018 Prahu 14 povedou Spojené síly pro Prahu 14: TOP 09, STAN a KDU-ČSL společně s ODS a Piráty

1.11.2018

Praha, 31. října 2018 – Městská část Praha 14 má nové vedení. Zastupitelé, které lidé zvolili v říjnových komunálních volbách, na dnešním ustavujícím jednání jmenovali do funkcí nové radní, místostarosty a starostu.

Složení nové rady, včetně rozdělení jednotlivých gescí, vychází z koaliční smlouvy mezi Spojenými silami pro Prahu 14, ODS a Piráty – v jednatřicetičlenném zastupitelstvu dohromady tato koalice obsadila 21 mandátů. V opozici zůstala dvě hnutí: ANO 2011 a Nezávislí – Naše Čtrnáctka.

Starostou Prahy 14 se již potřetí v řadě stal Mgr. Radek Vondra (TOP 09). „Ve volbách jsme jako Spojené síly pro Prahu 14 dostali od lidí velmi silný mandát. Vnímám ho jako velký závazek, spolu s kolegy uděláme vše pro to, abychom Čtrnáctku posunuli zase o kus dál,“ řekl starosta Vondra, který byl zároveň volebním lídrem kandidující koalice. V nové radě bude mít na starosti územní rozvoj, rozpočet a ekonomiku.

Prvním místostarostou je Jiří Zajac (ODS). Ani on nebude ve vedení městské části žádným nováčkem, protože nadcházející volební období je ve funkci místostarosty jeho druhým. Stejně jako v minulých letech bude zodpovídat za bytovou politiku a správu majetku. „Vážím si toho, že mi voliči umožnili pokračovat v rozdělané práci. I když se toho za uplynulé čtyři roky zvládlo hodně, stále před námi zůstává řada úkolů – například další fáze procesu privatizace,“ uvedl místostarosta a volební lídr ODS v Praze 14 Jiří Zajac.

Další ze zbývajících tří křesel místostarostů obsadí Ing. Petr Hukal (BEZPP, zvolen za Piráty), který v minulém volebním období zastával funkci neuvolněného radního. Gesčně pod něj bude spadat doprava a dopravní investice, zároveň bude dohlížet na ochranu veřejného prostoru před vandalstvím a vizuálním smogem (reklamní zařízení, stavby pro reklamu).

„Doprava je oblast, kterou se dlouhodobě zabývám, ostatně v minulém volebním období jsem zastával funkci předsedy dopravní komise jako poradního orgánu Rady městské části Praha 14. Témat k řešení je dost, například řešení problémů s parkováním, výstavba lávky na Hutě či vybudování nových železničních zastávek coby podpora šetrnějšího způsobu přepravy,“ nastínil místostarosta Hukal. Jeho kolega a volební lídr Pirátů v Praze 14 Bc. Michal Prager, MBA bude mít jako uvolněný radní na starosti sociální péči, zdravotnictví a komunitní plánování sociálních služeb.

Zbývající dvě funkce místostarostů, v tomto případě místostarostek budou zastávat Mgr. Irena Kolmanová (TOP 09) a PhDr. Zuzana Jelenová (BEZPP, zvolena za STAN). Místostarostka Kolmanová měla v minulém volebním období coby radní na starosti výstavbu, bezpečnost, mezinárodní program místní Agenda 21 (MA21), kulturu, sport a volný čas a komunikaci s veřejností. Nyní bude mít v gesci investice (vyjma dopravních a těch, které souvisejí s agendou Správy majetku Prahy 14), životní prostředí, MA21, komunikaci a strategické plánování. Místostarostka Jelenová, která má rovněž dlouholeté zkušenosti z působení v samosprávě a například v minulém volebním období byla zastupitelkou Prahy 14, bude zodpovídat za školství, vzdělávání, získávání financí z dotačních zdrojů a dále za oblast kultury, sportu a volného času.

Seznam uvolněných členů rady doplní nový zastupitel Jaromír Krátký (ODS), pod něhož bude spadat bezpečnost, prevence kriminality, informatika a Smart Cities.

Zbývající dva členové rady jsou neuvolnění, což znamená, že vedle této funkce vykonávají svá občanské povolání. Jsou jimi Mgr. Petr Vršecký (BEZPP, zvolen za KDU-ČSL) a Josef Kutmon (ODS), který byl v Radě MČ Praha 14 i v minulém volebním období.

 

Pro více informací:
Veronika Berná Oddělení strategického plánování a komunikace
Tel.:  225 295 603, mobil: 605 222 238
E-mail: Veronika.Berna@praha14.cz

 

 

Předešlé aktuality

Agenda ověřování bude 9. 12. 2025 uzavřena

Dne 9. 12. 2025 bude z technických důvodů uzavřena agenda ověřování. Pro ověření dokumentů můžete využít služeb České pošty, kde je možné provést ověření během standardní otevírací doby poboček. Doporučujeme si předem ověřit dostupnost služby na vámi vybrané pobočce. Zveřejněno: 3. prosince 2025

Zveřejněno: 8.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Slavnostní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě

Pondělní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě nám připomnělo, že největší radost přinášejí ty nejjednodušší okamžiky. Nejvíce nás zahřály úsměvy dětí – přesně takové, jaké jsme viděli při rozsvícení vánočních světel. Ten okamžik, kdy se světýlka rozzáří a v dětských očích se objeví opravdové nadšení, je pro nás tou nejkrásnější odměnou. Děkujeme všem, kteří přišli sdílet tuto chvíli s námi – za společnou atmosféru, smích, koledy i hřejivé slovo. Ať vám kouzlo pondělního večera vydrží po celé svátky. Přejeme krásný advent! Zveřejněno: 5. prosince 2025

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Provozní doba pokladny na konci roku

Vážení občané, dovolujeme si upozornit, že hlavní pokladna ÚMČ Praha 14 (Bratří Venclíků 1073, 1. patro) bude mít na konci roku 2025 upravenou provozní dobu. POKLADNY NA JEDNOTLIVÝCH ODBORECH BUDOU 31. 12. 2025 PŘIJÍMAT POUZE BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY. Děkujeme za pochopení. PROVOZNÍ DOBA HLAVNÍ POKLADNY PŘED VÁNOCI, MEZI SVÁTKY A NA ZAČÁTKU NOVÉHO ROKU PO 22. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 23. 12 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) PO 29. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 30. 12. 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) ST 31.

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Změna termínu veřejné soutěže – pronájem bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně

Dne 27. listopadu byla zveřejněna informace Správy majetku Praha 14 o veřejné soutěži formou elektronického výběrového řízení – pronájem níže uvedených bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně na dobu neurčitou. Původně uváděný termín konání aukce (10. 12. 2025) se ruší. Výběrové řízení se přesouvá na 1. čtvrtletí roku 2026. O novém termínu budeme včas informovat. Pronájem bytu 1+1 35 m² Bratří Venclíků 1071, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+1 77 m² Maňákova 754, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 754, Praha – Hloubětín Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 670, Praha – Hloubětín Aktualizace zveřejněna: 4. 12. 2025

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vánoční a novoroční svoz odpadu

Konsorcium Pražské odpady 2016–2025 zajistí během vánočních svátků svoz směsného komunálního i tříděného odpadu na území metropole. Svozový program je objednaný hl. m. Prahou tak, aby se, pokud možno omezilo přeplňování nádob a nevznikal nepořádek kolem popelnic a kontejnerů. Od 24. 12. do 31. 12. 2025 bude svoz odpadu probíhat standardně bez jakýchkoli změn. Zároveň i letos dojde k posílení svozu tříděných složek odpadu především v centru města a na sídlištích s vysokou koncentrací obyvatel. Posílen bude rovněž i úklid kolem stanovišť separovaného odpadu. Svoz směsného odpadu 23. až 31. 12. 2025 standardní svoz v pravidelných svozových dnech 1. 1. 2026

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vyjádřete své potřeby – dotazník pro podnikatele Prahy 14

V souvislosti s dlouhodobým záměrem posilovat podnikatelské prostředí v městské části Praha 14 právě probíhá dotazníkové šetření mezi místními podnikatelskými subjekty.Dotazník pro podnikatele bude otevřen do 31. ledna 2026. Jeho cílem je zmapovat potřeby a oblasti zájmu podnikatelů, které poslouží jako podklad pro přípravu budoucích aktivit MČ Praha 14 v oblasti podpory podnikání. Zveřejněno: 2. prosince 2025

Zveřejněno: 2.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek
Další aktualityDalší aktuality