Život na Praze 14

TZ 5/2024 Praha 14 podpoří volnočasové aktivity dětí i jejich poskytovatele

29.7.2024

Praha, 29. července 2024 – Začátek registrace do druhé vlny systému Corrency (projektu zaměřeného na podporu lokální ekonomiky) se blíží. Městská část Praha 14 jeho prostřednictvím tentokrát přispěje na opakující se volnočasové aktivity dětí, respektive podpoří firmy, živnostníky i další organizace, které na území městské části tyto služby poskytují.

„Uvědomujeme si, že náklady na kroužky a další volnočasové aktivity dětí stále rostou. A nejen tyto náklady. Naším cílem je pomoci rodičům s touto finanční zátěží, motivovat k zapojení rodiny, které by si jinak financování aktivit nemohly dovolit, a podpořit jednotlivce a lokální organizace, jež se u nás o volný čas dětí starají,“ řekl starosta Prahy 14 Jiří Zajac.

Od 1. srpna 2024 se na webových stránkách praha14.corrency.cz otevře bezplatný registrační systém pro zájemce z řad občanů městské části (rodičů) i poskytovatelů kroužků. Prvních 666 registrovaných dětí z Prahy 14 získá tzv. correnty (kredit) v hodnotě 1500 Kč, které bude možné utratit u obdobně registrovaných realizátorů aktivit. Stejně jako v předešlé vlně Corrency, i tentokrát radnice na projekt vyčlenila 1 milion korun.

Čerpání příspěvku bude opět jednoduché. Polovinu z celkové ceny vybrané aktivity pokryjí correnty (uhradí ji městská část), druhou zaplatí rodič. „Příspěvek bude možné využít výhradně na opakující se sportovní či volnočasové aktivity dítěte s trvalým pobytem na území Prahy 14, kterému bude v čase registrace maximálně 15 let,“ vysvětlil radní Prahy 14 Josef Kutmon, který má v gesci mimo jiné školství a volný čas. Znamená to, že jedna rodina (jeden rodič) bude moci zaregistrovat i více dětí – na každé bude čerpat maximálně 1500 korun (correntů) s tím, že tyto correnty bude moci využít na různé opakující se volnočasové aktivity u různých poskytovatelů.

V případě poskytovatelů kroužků bude registrace umožněna malým a středním podnikům ve smyslu doporučení Evropské komise č. 2003/361/ES ze dne 6. května 2003 (osoba samostatně výdělečně činná nebo právnická osoba), spolkům nebo neziskovým či příspěvkovým organizacím. V každém případě je nezbytné, aby poskytovatel nabízel své služby na území Prahy 14 – aktivity realizované jinde nebude možné z příspěvku uhradit, respektive spolufinancovat.

Registrace občanů i poskytovatelů kroužků bude zahájena 1. 8. a ukončena 20. 9. 2024. Čerpat své kredity (correnty) lidé budou moci v období od 1. 8. do 11. 10. 2024 s tím, že do konce září bude nutné uplatnit minimálně jejich část. V případě, že do tohoto data příjemce neuplatní žádné correnty, propadnou mu a budou přiděleny dalším zájemcům v pořadí.

Podrobnosti o způsobu registrace a ostatních podmínkách zapojení do projektu zájemci naleznou na webových stánkách praha14.corrency.cz, kde bude postupně doplňován i přehled registrovaných poskytovatelů kroužků.

Plakáty / informační letáky ke stažení:

Pro více informací:
Veronika Berná
vedoucí úseku komunikace
Odbor kultury a komunikace ÚMČ Praha 14
Tel.:  225 295 603, mobil: 605 222 238
E-mail: Veronika.Berna@praha14.cz

Předešlé aktuality

Slavnostní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě

Pondělní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě nám připomnělo, že největší radost přinášejí ty nejjednodušší okamžiky. Nejvíce nás zahřály úsměvy dětí – přesně takové, jaké jsme viděli při rozsvícení vánočních světel. Ten okamžik, kdy se světýlka rozzáří a v dětských očích se objeví opravdové nadšení, je pro nás tou nejkrásnější odměnou. Děkujeme všem, kteří přišli sdílet tuto chvíli s námi – za společnou atmosféru, smích, koledy i hřejivé slovo. Ať vám kouzlo pondělního večera vydrží po celé svátky. Přejeme krásný advent! Zveřejněno: 5. prosince 2025

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Provozní doba pokladny na konci roku

Vážení občané, dovolujeme si upozornit, že hlavní pokladna ÚMČ Praha 14 (Bratří Venclíků 1073, 1. patro) bude mít na konci roku 2025 upravenou provozní dobu. POKLADNY NA JEDNOTLIVÝCH ODBORECH BUDOU 31. 12. 2025 PŘIJÍMAT POUZE BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY. Děkujeme za pochopení. PROVOZNÍ DOBA HLAVNÍ POKLADNY PŘED VÁNOCI, MEZI SVÁTKY A NA ZAČÁTKU NOVÉHO ROKU PO 22. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 23. 12 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) PO 29. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 30. 12. 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) ST 31.

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Změna termínu veřejné soutěže – pronájem bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně

Dne 27. listopadu byla zveřejněna informace Správy majetku Praha 14 o veřejné soutěži formou elektronického výběrového řízení – pronájem níže uvedených bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně na dobu neurčitou. Původně uváděný termín konání aukce (10. 12. 2025) se ruší. Výběrové řízení se přesouvá na 1. čtvrtletí roku 2026. O novém termínu budeme včas informovat. Pronájem bytu 1+1 35 m² Bratří Venclíků 1071, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+1 77 m² Maňákova 754, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 754, Praha – Hloubětín Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 670, Praha – Hloubětín Aktualizace zveřejněna: 4. 12. 2025

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vánoční a novoroční svoz odpadu

Konsorcium Pražské odpady 2016–2025 zajistí během vánočních svátků svoz směsného komunálního i tříděného odpadu na území metropole. Svozový program je objednaný hl. m. Prahou tak, aby se, pokud možno omezilo přeplňování nádob a nevznikal nepořádek kolem popelnic a kontejnerů. Od 24. 12. do 31. 12. 2025 bude svoz odpadu probíhat standardně bez jakýchkoli změn. Zároveň i letos dojde k posílení svozu tříděných složek odpadu především v centru města a na sídlištích s vysokou koncentrací obyvatel. Posílen bude rovněž i úklid kolem stanovišť separovaného odpadu. Svoz směsného odpadu 23. až 31. 12. 2025 standardní svoz v pravidelných svozových dnech 1. 1. 2026

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Agenda ověřování bude 9. 12. 2025 uzavřena

Dne 9. 12. 2025 bude z technických důvodů uzavřena agenda ověřování. Pro ověření dokumentů můžete využít služeb České pošty, kde je možné provést ověření během standardní otevírací doby poboček. Doporučujeme si předem ověřit dostupnost služby na vámi vybrané pobočce. Zveřejněno: 3. prosince 2025

Zveřejněno: 3.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vyjádřete své potřeby – dotazník pro podnikatele Prahy 14

V souvislosti s dlouhodobým záměrem posilovat podnikatelské prostředí v městské části Praha 14 právě probíhá dotazníkové šetření mezi místními podnikatelskými subjekty.Dotazník pro podnikatele bude otevřen do 31. ledna 2026. Jeho cílem je zmapovat potřeby a oblasti zájmu podnikatelů, které poslouží jako podklad pro přípravu budoucích aktivit MČ Praha 14 v oblasti podpory podnikání. Zveřejněno: 2. prosince 2025

Zveřejněno: 2.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek
Další aktualityDalší aktuality