Život na Praze 14

Návrat dětí do škol

9.4.2021
Návrat dětí do škol

Od pondělí 12. dubna 2021 je obnovena prezenční výuka pro žáky prvního stupně základních škol a pro předškolní děti z mateřinek. Děti budou do škol docházet po skupinách, tzv. rotačně – jeden týden absolvují výuku prezenčně, druhý distančně. Pro žáky základních škol je při prezenční výuce povinná chirurgická rouška nebo respirátor, „školkovské“ děti ochranu dýchacích cest nosit nemusí.

Na základě rozhodnutí Vlády ČR je účast na výuce, respektive přítomnost ve škole podmíněna absolvováním preventivního antigenního testu. Testování se bude provádět dvakrát týdně s tím, že mezi termíny testů v jednom týdnu budou minimálně dva a maximálně tři pracovní dny.

 

Preventivní test žák (dítě v mateřské škole) absolvuje bezprostředně po svém příchodu do školy – první v první den přítomnosti.

Rodiče se o testování starat nemusí, organizují jej přímo školy. O ty své se MČ Praha 14 již postarala – koncem tohoto týdne jednotlivým zařízením zavezla testovací sady, které prostřednictvím hl. m. Prahy získala z rezerv ministerstva školství. 

Co se antigenních testů týká, jsou povolené pouze samotesty nebo testy, které ministerstvo zdravotnictví povolilo používat laikům. Podrobnosti o tom, jak bude testování probíhat v jednotlivých školských zařízeních, rodiče naleznou na jejich webových stránkách. Konkrétní postup při organizaci testování stanovují ředitelé škol s ohledem na možnosti školy. Případné dotazy je proto třeba směřovat na ně nebo na jimi pověřené pracovníky.

 Obecně platí, že preventivní antigenní testování je určené lidem bez příznaků. Pokud má dítě příznaky covid-19, případně jiného respiračního onemocnění, žádáme rodiče, aby jej do školy neposílali.

V případě, že je výsledek preventivního testu pozitivní, škola kontaktuje zákonného zástupce a vystaví dítěti potvrzení o pozitivním výsledku. Dítě musí bezodkladně opustit školu, resp. být ihned odděleno od ostatních osob, zákonný zástupce se následně telefonicky obrátí na praktického lékaře dítěte a domluví s ním vystavení elektronické žádanky na tzv. PCR test v některém z testovacích míst (potvrzení výsledku antigenního testu). PCR test virus odhaluje s vyšší přesností, je citlivější. V případě, že vyjde negativní, žákovi je opět umožněna přítomnost na výuce (ve škole). Pokud se dítě nebo žák odmítne sám otestovat, bude se jednat o omluvenou absenci.

Jak u žáků, tak i u zaměstnanců školy stanovilo ministerstvo výjimky, kdy se preventivní testování neprovádí – jiný provedený test, prodělání covid-19 (90 dní od posledního pozitivního PCR testu) nebo absolvované očkování (nejméně 14 dní od aplikace závěrečné dávky).

Další informace k testování ve školách a provozu škol:

Telefonní linky pro dotazy týkající se koronaviru a školství:

  • 773 752 601
  • 723 447 114
  • 770 158 757
  • 773 752 081

Linky  pro ředitele škol:

  • 771 139 410
  • 771 139 398

Linky jsou v provozu každý všední den od 8 do 17 hodin.

Zveřejněno: 9. 4. 2021

 

 

Předešlé aktuality

Slavnostní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě

Pondělní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě nám připomnělo, že největší radost přinášejí ty nejjednodušší okamžiky. Nejvíce nás zahřály úsměvy dětí – přesně takové, jaké jsme viděli při rozsvícení vánočních světel. Ten okamžik, kdy se světýlka rozzáří a v dětských očích se objeví opravdové nadšení, je pro nás tou nejkrásnější odměnou. Děkujeme všem, kteří přišli sdílet tuto chvíli s námi – za společnou atmosféru, smích, koledy i hřejivé slovo. Ať vám kouzlo pondělního večera vydrží po celé svátky. Přejeme krásný advent! Zveřejněno: 5. prosince 2025

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Provozní doba pokladny na konci roku

Vážení občané, dovolujeme si upozornit, že hlavní pokladna ÚMČ Praha 14 (Bratří Venclíků 1073, 1. patro) bude mít na konci roku 2025 upravenou provozní dobu. POKLADNY NA JEDNOTLIVÝCH ODBORECH BUDOU 31. 12. 2025 PŘIJÍMAT POUZE BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY. Děkujeme za pochopení. PROVOZNÍ DOBA HLAVNÍ POKLADNY PŘED VÁNOCI, MEZI SVÁTKY A NA ZAČÁTKU NOVÉHO ROKU PO 22. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 23. 12 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) PO 29. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 30. 12. 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) ST 31.

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Změna termínu veřejné soutěže – pronájem bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně

Dne 27. listopadu byla zveřejněna informace Správy majetku Praha 14 o veřejné soutěži formou elektronického výběrového řízení – pronájem níže uvedených bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně na dobu neurčitou. Původně uváděný termín konání aukce (10. 12. 2025) se ruší. Výběrové řízení se přesouvá na 1. čtvrtletí roku 2026. O novém termínu budeme včas informovat. Pronájem bytu 1+1 35 m² Bratří Venclíků 1071, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+1 77 m² Maňákova 754, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 754, Praha – Hloubětín Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 670, Praha – Hloubětín Aktualizace zveřejněna: 4. 12. 2025

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vánoční a novoroční svoz odpadu

Konsorcium Pražské odpady 2016–2025 zajistí během vánočních svátků svoz směsného komunálního i tříděného odpadu na území metropole. Svozový program je objednaný hl. m. Prahou tak, aby se, pokud možno omezilo přeplňování nádob a nevznikal nepořádek kolem popelnic a kontejnerů. Od 24. 12. do 31. 12. 2025 bude svoz odpadu probíhat standardně bez jakýchkoli změn. Zároveň i letos dojde k posílení svozu tříděných složek odpadu především v centru města a na sídlištích s vysokou koncentrací obyvatel. Posílen bude rovněž i úklid kolem stanovišť separovaného odpadu. Svoz směsného odpadu 23. až 31. 12. 2025 standardní svoz v pravidelných svozových dnech 1. 1. 2026

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Agenda ověřování bude 9. 12. 2025 uzavřena

Dne 9. 12. 2025 bude z technických důvodů uzavřena agenda ověřování. Pro ověření dokumentů můžete využít služeb České pošty, kde je možné provést ověření během standardní otevírací doby poboček. Doporučujeme si předem ověřit dostupnost služby na vámi vybrané pobočce. Zveřejněno: 3. prosince 2025

Zveřejněno: 3.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vyjádřete své potřeby – dotazník pro podnikatele Prahy 14

V souvislosti s dlouhodobým záměrem posilovat podnikatelské prostředí v městské části Praha 14 právě probíhá dotazníkové šetření mezi místními podnikatelskými subjekty.Dotazník pro podnikatele bude otevřen do 31. ledna 2026. Jeho cílem je zmapovat potřeby a oblasti zájmu podnikatelů, které poslouží jako podklad pro přípravu budoucích aktivit MČ Praha 14 v oblasti podpory podnikání. Zveřejněno: 2. prosince 2025

Zveřejněno: 2.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek
Další aktualityDalší aktuality