Život na Praze 14

Nová aplikace Portálu občana je oficiálně spuštěna

18.4.2024

Portál občana je vstupní branou k online službám českého státu, který jich nabízí již více než 600 a další rychle přibývají. Novou mobilní aplikaci Portálu občana z dílny Digitální a informační agentury je možné ode dneška (18. 4. 2024) stáhnout na App Store a Google Play. Výhodou tak bude dostupnost přibývajících služeb státu digitálně, jen za pomoci mobilního telefonu. V aplikaci přehledně naleznete vše, co ve webové verzi portálu včetně možnosti správy datových schránek.

Díky Portálu občana je možné vyřídit mnoho úředních záležitostí, jako je například podání daňového přiznání, vyhotovení výpisů z rejstříku trestů nebo propojení s datovou schránkou. Portál vás také upozorní na blížící se konec platnosti dokladů a mnoho dalšího. V loňském roce došlo k výraznému nárůstu uživatelů díky úpravě designu a zlepšení přívětivosti. Dnes jej využívá více než 1 205 000 uživatelů a čísla dále rostou. Novou mobilní aplikaci k Portálu občana vyvinula Digitální a informační agentura. Společně s Digitálním Českem ji testovala koncem prosince se seniory, kteří tak poskytli cennou zpětnou vazbu pro další vývoj a zdokonalení. Aplikace je již nyní ke stažení na App Store a Google Play.

„Nová mobilní aplikace Portálu občana lidem přinese efektivní komunikaci se státem. Po 6 letech od jeho spuštění se tak uživatelé mohou k službám státu dostat rychle a jednoduše prostřednictvím svých mobilních telefonů v okamžiku, kdy to budou potřebovat a svůj čas věnovat místo běhání po úřadech tam, kam skutečně potřebují. S přibývajícími digitalizovanými službami se navíc nabídka neustále rozšiřuje. Již nyní připravujeme další služby, které se do Portálu občana přidají a výrazně lidem usnadní život,“ uvedl místopředseda vlády pro digitalizaci Ivan Bartoš.

„Portál občana má konečně svou mobilní aplikaci, která ještě zjednoduší přístup ke službám státu. Stáhnete zde například výpis z rejstříku trestů, zkontrolujete svůj bodový stav řidiče a pohodlně přečtete i odešlete datové zprávy. Je vidět, že Portál občana je oblíbeným nástrojem, jelikož má již přes 1 200 000 uživatelů. Doufáme, že s mobilní aplikací bude číslo ještě narůstat,“ komentuje aplikaci ředitel DIA Martin Mesršmíd.

Během letošního roku se do Portálu přidá například i systém DROZD, který lidem umožní lepší přípravu na případné krizové situace v zahraničí a v předstihu je upozorní před případným hrozícím nebezpečím. Další plánovanou službou v Portálu občana bude Registr zastupování, který prošel včera Senátem ČR a poslouží pro online udělení plných mocí pro úkony se státem. Tedy například při převodu vozidla, daňovém přiznání či žádosti o cestovní pasy dětí.

Kabinet místopředsedy vlády pro digitalizaci společně s Digitální a informační agenturou zároveň začátkem dubna spustili kampaň s cílem přiblížit lidem stále větší počet služeb, které lze přes Portál občana vyřídit. Kampaň probíhá online i offline a nejpoužívanější služby představí krátká animovaná videa.

Portál občana – Jarmila – YouTube
Portál občana – Franta – YouTube
Portál občana – Věra – YouTube
Portál občana – Tomáš – YouTube

Zdroj: Digitální a informační agentura

Předešlé aktuality

Slavnostní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě

Pondělní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě nám připomnělo, že největší radost přinášejí ty nejjednodušší okamžiky. Nejvíce nás zahřály úsměvy dětí – přesně takové, jaké jsme viděli při rozsvícení vánočních světel. Ten okamžik, kdy se světýlka rozzáří a v dětských očích se objeví opravdové nadšení, je pro nás tou nejkrásnější odměnou. Děkujeme všem, kteří přišli sdílet tuto chvíli s námi – za společnou atmosféru, smích, koledy i hřejivé slovo. Ať vám kouzlo pondělního večera vydrží po celé svátky. Přejeme krásný advent! Zveřejněno: 5. prosince 2025

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Provozní doba pokladny na konci roku

Vážení občané, dovolujeme si upozornit, že hlavní pokladna ÚMČ Praha 14 (Bratří Venclíků 1073, 1. patro) bude mít na konci roku 2025 upravenou provozní dobu. POKLADNY NA JEDNOTLIVÝCH ODBORECH BUDOU 31. 12. 2025 PŘIJÍMAT POUZE BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY. Děkujeme za pochopení. PROVOZNÍ DOBA HLAVNÍ POKLADNY PŘED VÁNOCI, MEZI SVÁTKY A NA ZAČÁTKU NOVÉHO ROKU PO 22. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 23. 12 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) PO 29. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 30. 12. 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) ST 31.

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Změna termínu veřejné soutěže – pronájem bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně

Dne 27. listopadu byla zveřejněna informace Správy majetku Praha 14 o veřejné soutěži formou elektronického výběrového řízení – pronájem níže uvedených bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně na dobu neurčitou. Původně uváděný termín konání aukce (10. 12. 2025) se ruší. Výběrové řízení se přesouvá na 1. čtvrtletí roku 2026. O novém termínu budeme včas informovat. Pronájem bytu 1+1 35 m² Bratří Venclíků 1071, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+1 77 m² Maňákova 754, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 754, Praha – Hloubětín Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 670, Praha – Hloubětín Aktualizace zveřejněna: 4. 12. 2025

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vánoční a novoroční svoz odpadu

Konsorcium Pražské odpady 2016–2025 zajistí během vánočních svátků svoz směsného komunálního i tříděného odpadu na území metropole. Svozový program je objednaný hl. m. Prahou tak, aby se, pokud možno omezilo přeplňování nádob a nevznikal nepořádek kolem popelnic a kontejnerů. Od 24. 12. do 31. 12. 2025 bude svoz odpadu probíhat standardně bez jakýchkoli změn. Zároveň i letos dojde k posílení svozu tříděných složek odpadu především v centru města a na sídlištích s vysokou koncentrací obyvatel. Posílen bude rovněž i úklid kolem stanovišť separovaného odpadu. Svoz směsného odpadu 23. až 31. 12. 2025 standardní svoz v pravidelných svozových dnech 1. 1. 2026

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Agenda ověřování bude 9. 12. 2025 uzavřena

Dne 9. 12. 2025 bude z technických důvodů uzavřena agenda ověřování. Pro ověření dokumentů můžete využít služeb České pošty, kde je možné provést ověření během standardní otevírací doby poboček. Doporučujeme si předem ověřit dostupnost služby na vámi vybrané pobočce. Zveřejněno: 3. prosince 2025

Zveřejněno: 3.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vyjádřete své potřeby – dotazník pro podnikatele Prahy 14

V souvislosti s dlouhodobým záměrem posilovat podnikatelské prostředí v městské části Praha 14 právě probíhá dotazníkové šetření mezi místními podnikatelskými subjekty.Dotazník pro podnikatele bude otevřen do 31. ledna 2026. Jeho cílem je zmapovat potřeby a oblasti zájmu podnikatelů, které poslouží jako podklad pro přípravu budoucích aktivit MČ Praha 14 v oblasti podpory podnikání. Zveřejněno: 2. prosince 2025

Zveřejněno: 2.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek
Další aktualityDalší aktuality