Život na Praze 14

Úřední doba MHMP

12.10.2020
Úřední doba MHMP

Vládou přijatá opatření mají vliv i na provoz magistrátu. Hlavní město od příštího týdne upravuje úřední dobu na pondělí od 8 do 13 hodin a středu od 13 do 18 hodin. Provoz zůstává i nadále výhradně na přepážkových pracovištích. Výjimku tvoří odbor dopravněsprávních činností, který bude v ostatních dnech vyřizovat pouze ty klienty, kterým byl již před vydáním opatření potvrzen termín k dostavení se na úřad, například online objednávky kvůli řidičským průkazům, a to do 23. října. Kvůli podezření na onemocnění covid-19 u dvou zkušebních komisařů jsou počínaje dnešním dnem zrušeny zkoušky žadatelů o řidičské oprávnění. Komisaři zůstávají v preventivní karanténě do výsledku testů.

Úřední doba magistrátu:

Úřední doba Magistrátu hlavního města Prahy se vzhledem k vládním opatřením upravuje na pondělí od 8 do 13 hodin a středu od 13 do 18 hodin. Na úřadu stále platí přísná hygienická opatření včetně omezeného přístupu do budov, nutnosti dezinfekce rukou při vstupu veřejnosti i zaměstnanců a zvýšeného úklidu či dezinfekce prostor. Veškeré agendy nadále zůstávají svedeny výhradně na přepážky, kde je zaručena zvýšená bezpečnost veřejnosti i zaměstnanců. Magistrát opět žádá veřejnost, aby k řešení svých požadavků omezili osobní formu návštěvy a využívali výhradně vzdálené prostředky komunikace (e-mail, telefon, datová schránka a podobně).

Omezení úřední doby na pondělí a středu se v budovách magistrátu týká také provozu CzechPOINTu, evidence vozidel taxi a hlavní podatelny. Výjimku tvoří pouze podatelna ve Škodově paláci, která bude ve zkráceném provozu od pondělí do čtvrtka. Její provoz je upraven s ohledem na to, aby nedošlo k zásahu do práv občanů v rámci uzávěrek výběrových řízení, veřejných zakázek, podání žádostí o dotace, vyúčtování grantů a podobně.

Provoz podatelny ve Škodově paláci:

Pondělí:               8:00 – 13:00       14:00 – 16:00

Úterý:                 8:00 – 10:00       13:00 – 15:00

Středa:                8:00 – 10:00       13:00 – 18:00

Čtvrtek:               8:00 – 10:00       13:00 – 15:00

Pátek:                 zavřeno

Odbor dopravněsprávních činností MHMP:

Také na odboru dopravně správních činností zůstává provoz sveden pouze na přepážky. Úřední doba je shodná s celým úřadem, tedy v pondělí od 8 do 13 hodin a ve středu od 13 do 18 hodin. Mimo tyto dva dny bude odbor vyřizovat pouze klienty v již před vydáním nařízení vlády potvrzených termínech, například se jedná o online objednávky, nařízená jednání apod. Termíny v online objednávkovém systému jsou vyčerpány do 23. října, od tohoto data jsou prozatím pozastaveny, o možnostech objednání budeme informovat s ohledem na vývoj situace.

Veškerá podání, u nichž je to technicky možné, je možno činit výhradně dálkově, tedy prostřednictvím České pošty, datovými schránkami nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem, popřípadě přes podatelnu úřadu. Klientům s předem potvrzeným termínem magistrát zašle informační e-mail s potvrzením jejich termínu a zároveň s žádostí o zvážení nutnosti jejich návštěvy úřadu.

Na základě příznaků onemocnění covid-19 u dvou zkušebních komisařů dochází od dnešního dne k uzavření celého pracoviště zkušebních komisařů na Bohdalci. Magistrát se tímto snaží zabránit možnému rozšíření nákazy, proto zrušil přibližně 150 zkoušek autoškol plánovaných na dnešní den. Všichni komisaři zůstávají do obdržení výsledků testů na covid-19 v preventivní karanténě a všechny zkoušky jsou přesunuty na neurčito. Na pracovišti jsou přítomni jen ti, kteří nebyli ve styku s dotyčnými, aby zabezpečili organizaci přesunu zkoušek.

Zastupitelstvo hl. m. Prahy:

Vstup veřejnosti do budovy Nové radnice je s ohledem na epidemickou situaci a platná nařízení omezený. Omezení se dlouhodobě týkají i jednání zastupitelstva. Na nadcházející jednání, které se uskuteční příští čtvrtek 15. října, bude mít veřejnost opět možnost vstupu pouze na galerii. Při příchodu do budovy je nutná dezinfekce rukou a po celou dobu jednání není možné až na výjimky sejmout ochranu dýchacích cest. Každý občan musí na galerii obsadit jedno místo, na kterém setrvá po celou dobu jednání. Pro zajištění dostatečných rozestupů bude omezena kapacita sezení tak, že bude možné využít pouze židle ob sedadlo. Kapacita se tak sníží maximálně na 25 lidí. Taktéž nebude veřejnosti umožněno při výstupech dotýkat se připraveného mikrofonu. Stejná omezení platí i pro zástupce médií. Vzhledem k okolnostem doporučuje magistrát využít ke sledování zastupitelstva online přenos na webu www.praha.eu.

 

Předešlé aktuality

MŠ Vybíralova uspořádala environmentální program pro malé badatele

Mateřská škola Vybíralova ve čtvrtek 13. 11. 2025 dopoledne ožila netopýří tématikou. Děti měly jedinečnou možnost zúčastnit se vzdělávacího environmentálního programu zaměřeného na poznávání života těchto často opomíjených, ale velmi užitečných savců. Akce proběhla přímo v prostorách školky a byla sestavena tak, aby odpovídala věku i přirozené zvídavosti dětí. Program vedla zkušená záchranářka ze záchranné stanice pro zvířata v Praze, dětem poutavou formou představila svět netopýrů – jejich životní cyklus, způsob orientace v prostoru i to, proč jsou pro přírodu tak důležití. Malí posluchači se dozvěděli například to, že netopýři patří mezi ohrožené druhy a že jim lidé mohou pomáhat

Zveřejněno: 12.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Agenda ověřování bude 9. 12. 2025 uzavřena

Dne 9. 12. 2025 bude z technických důvodů uzavřena agenda ověřování. Pro ověření dokumentů můžete využít služeb České pošty, kde je možné provést ověření během standardní otevírací doby poboček. Doporučujeme si předem ověřit dostupnost služby na vámi vybrané pobočce. Zveřejněno: 3. prosince 2025

Zveřejněno: 8.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Slavnostní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě

Pondělní rozsvícení vánočního stromu na Rajské zahradě nám připomnělo, že největší radost přinášejí ty nejjednodušší okamžiky. Nejvíce nás zahřály úsměvy dětí – přesně takové, jaké jsme viděli při rozsvícení vánočních světel. Ten okamžik, kdy se světýlka rozzáří a v dětských očích se objeví opravdové nadšení, je pro nás tou nejkrásnější odměnou. Děkujeme všem, kteří přišli sdílet tuto chvíli s námi – za společnou atmosféru, smích, koledy i hřejivé slovo. Ať vám kouzlo pondělního večera vydrží po celé svátky. Přejeme krásný advent! Zveřejněno: 5. prosince 2025

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Provozní doba pokladny na konci roku

Vážení občané, dovolujeme si upozornit, že hlavní pokladna ÚMČ Praha 14 (Bratří Venclíků 1073, 1. patro) bude mít na konci roku 2025 upravenou provozní dobu. POKLADNY NA JEDNOTLIVÝCH ODBORECH BUDOU 31. 12. 2025 PŘIJÍMAT POUZE BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY. Děkujeme za pochopení. PROVOZNÍ DOBA HLAVNÍ POKLADNY PŘED VÁNOCI, MEZI SVÁTKY A NA ZAČÁTKU NOVÉHO ROKU PO 22. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 23. 12 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) PO 29. 12. 2025 běžné úřední hodiny (7:30 až 12:00; 13:00 až 18:00) ÚT 30. 12. 2025 běžné úřední hodiny (13:00 až 15:00) ST 31.

Zveřejněno: 5.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Změna termínu veřejné soutěže – pronájem bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně

Dne 27. listopadu byla zveřejněna informace Správy majetku Praha 14 o veřejné soutěži formou elektronického výběrového řízení – pronájem níže uvedených bytů na Černém Mostě a v Hloubětíně na dobu neurčitou. Původně uváděný termín konání aukce (10. 12. 2025) se ruší. Výběrové řízení se přesouvá na 1. čtvrtletí roku 2026. O novém termínu budeme včas informovat. Pronájem bytu 1+1 35 m² Bratří Venclíků 1071, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+1 77 m² Maňákova 754, Praha – Černý Most Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 754, Praha – Hloubětín Pronájem bytu 2+kk 44 m² Kardašovská 670, Praha – Hloubětín Aktualizace zveřejněna: 4. 12. 2025

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek

Vánoční a novoroční svoz odpadu

Konsorcium Pražské odpady 2016–2025 zajistí během vánočních svátků svoz směsného komunálního i tříděného odpadu na území metropole. Svozový program je objednaný hl. m. Prahou tak, aby se, pokud možno omezilo přeplňování nádob a nevznikal nepořádek kolem popelnic a kontejnerů. Od 24. 12. do 31. 12. 2025 bude svoz odpadu probíhat standardně bez jakýchkoli změn. Zároveň i letos dojde k posílení svozu tříděných složek odpadu především v centru města a na sídlištích s vysokou koncentrací obyvatel. Posílen bude rovněž i úklid kolem stanovišť separovaného odpadu. Svoz směsného odpadu 23. až 31. 12. 2025 standardní svoz v pravidelných svozových dnech 1. 1. 2026

Zveřejněno: 4.12.2025
Pokračovat na článekPokračovat na článek
Další aktualityDalší aktuality