Zápis dítěte k povinné školní docházce
3. Pojmenování (název) životní situace
Zápis dítěte k povinné školní docházce
4. Základní informace k životní situaci
Dítě, které dosáhne stanoveného věku (zpravidla 6 let), musí zahájit plnění povinné školní docházky v některém typu základní školy. Žáci jsou přijímání přednostně do spádové školy
v místě trvalého pobytu v příslušném školském obvodu a dále žáci umístění v tomto obvodu ve školském zařízení pro výkon ústavní výchovy, ochranné výchovy nebo ve školském zařízení pro preventivně výchovnou péči. Zákonný zástupce žáka může pro žáka zvolit jinou než spádovou školu. V takovém případě však nemusí být žák vždy přijat, důvodem nepřijetí je především naplnění nejvyššího povoleného počtu žáků školy.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Zákonný zástupce dítěte, tj. matka, otec, osoba, které bylo dítě svěřeno do péče (na základě soudního rozhodnutí).
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Řeší se dostavením dítěte k zápisu do 1. ročníku příslušné základní školy v doprovodu zákonného zástupce v termínu stanoveném školou.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Vyplněním a podpisem „Dotazníku pro rodiče žáka 1. třídy„, který obdrží zákonný zástupce při zápisu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
V základní škole, ve které má dítě zahájit povinnou školní docházku.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Rodný list dítěte, případně další doklady, které si může škola vyžádat.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
„Dotazník pro rodiče žáka 1 třídy“, který obdrží zákonný zástupce při zápisu do příslušné ZŠ.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nejsou stanoveny. Zápisy probíhají v období 1. 4. – 30. 4. Na přesný termín je nutné se informovat přímo u příslušné ZŠ.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Oddělení školství Odboru řízení ekonomiky a školství Úřadu městské části Praha 14 za zřizovatele.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci nelze řešit zasláním elektronickou poštou. Situace vyžaduje osobní jednání.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
19. 11. 2020
29. Datum konce platnosti popisu
Bez omezení