Parkovací zóny
Obyvatelé Prahy 14 měli možnost říci, zda si v okolí stanic metra Hloubětín, Rajská zahrada a Černý Most přejí zavést systém zón placeného stání. Z průzkumu, který probíhal od 25. ledna do 3. února 2016, vyplynulo, že většina občanů – nebo alespoň většina z těch, kteří se šetření zúčastnili -, parkovací zóny ve zmíněných lokalitách nechce.
Průzkum se skládal ze dvou částí – sociologického šetření prováděného tazateli ze společnosti CI2 a ankety. Tu mohli lidé vyplňovat jak osobně, a sice v putovním informačním stánku u výše uvedených stanic metra, tak elektronicky na webu a na Facebooku městské části.
Do sociologického šetření se zapojilo přes pět set respondentů, z nichž se téměř 42 procent vyslovilo proti zavedení zón, necelých 30 pro a zbývající takřka třetina uvedla, že k zavedení zón nemá jednoznačný postoj. Anketa pak dopadla jednoznačněji. Její tištěnou verzi vyplnilo 83 lidí, přičemž zavedení systému placeného stání 60 procent z nich odmítlo. Do elektronické varianty ankety se zapojilo 350 obyvatel – více než 70 procent těchto respondentů uvedlo, že parkovací zóny nechce.
V návaznosti na průzkum jednala o zónách také Rada městské části. „Byla to velmi živá diskuze, protože parkovací zóny jsou téma vyvolávající řadu protichůdných názorů. Nakonec však radní zavedení systému placeného stání neodsouhlasili,“ uvedla k tomu místostarostka Ing. Ilona Picková, která má dopravu v Praze 14 ve své gesci.
O případném zavedení zón začala městská část uvažovat v návaznosti na novou koncepci hl. m. Prahy. „Dalším důvodem bylo to, že Praha 8 a 9 zavádí zóny od letošního jara a hrozí, že se auta, která dosud parkují u tamních stanic metra, přesunou k nám. Jak všichni víme, už nyní má Praha 14 velký problém s nedostatkem parkovacích míst. Největší zájem o zavedení zón měli lidé z Lehovce, nejmenší pak obyvatelé Jahodnice, které však netrápí množství dojíždějících Středočechů parkujících u stanic metra,“ dodává k tomu místostarostka Picková.
Podrobné výsledky průzkumu: