Odbor správních agend a přestupků
1. Identifikační číslo
———
2. Kód
———
3. Pojmenování (název) životní situace
Informace o osobách
4. Základní informace k životní situaci
Viz bod 6.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Viz bod 6.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
a) Obyvatel starší 15 let může požádat o výpis údajů z evidence obyvatel
- vedených k jeho osobě (potvrzení o trvalém pobytu, rodinném stavu atd.)
- údaj o datu a místu úmrtí osoby blízké (rodič, prarodič, sourozenec, dítě, vnuk, manžel, partner).
Při podání písemné žádosti se vyžaduje osobní přítomnost žadatele nebo úředně ověřený podpis.
Za obyvatele mladšího 15 let a za občana, jehož svéprávnost byla omezena, žádá o poskytnutí údajů jeho zákonný zástupce nebo opatrovník.
O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem nebo zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.
Žadatel předkládá tyto doklady:
- platný občanský průkaz nebo jiný obdobný doklad, který je veřejnou listinou, k prokázání své
- totožnosti
- v případě osoby blízké rodný list, oddací list apod.
- vyplněná žádost (formulář viz bod 11, je k dispozici na evidenci obyvatel)
Elektronické podání žádosti o poskytnutí údajů – viz stránky MV ČR.
b) Informace o osobách hlášených k trvalému pobytu v objektu, pouze pro vlastníky objektů:
Vlastník objektu má právo získat informace o osobách hlášených k trvalému pobytu v nemovitosti, kterou vlastní.
Evidence obyvatel sdělí vlastníkovi objektu na jeho (písemnou) žádost jméno, popřípadě jména, příjmení a datum narození občana, k němuž vede údaj o místě trvalého pobytu, odpovídající adrese jím vlastněného objektu. Sdělení musí být doručeno do vlastních rukou.
Žadatel předkládá tyto doklady:
- platný občanský průkaz nebo jiný obdobný doklad, který je veřejnou listinou, k prokázání své
totožnosti - vyplněnou žádost o sdělení údajů z evidence obyvatel (formulář viz bod 11, je k dispozici na evidenci obyvatel).
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Viz bod 8.
8. Na které instituci životní situaci řešit
O výpis údajů z evidence obyvatel vedených k jeho osobě může občan požádat na kterémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností.
Elektronické podání žádosti o výpis údajů – viz stránky MV ČR
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Úřad městské části Praha 14
oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel
pracoviště evidence obyvatel, 1.patro, dveře č. 102
telefon: 225 295 557-8
úřední hodiny
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Viz bod 6.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Tiskopis je kromě oddělení evidence obyvatel k dispozici také v Informační kanceláři úřadu.
- Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému evidence obyvatel (AISEO)
- Žádost o zprostředkování kontaktu
- Žádost vlastníka objektu o poskytnutí údajů z IS – výpis přihlášených osob v objektu
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za výdej údajů z informačního systému evidence obyvatel činí 50,- Kč za každou započatou stránku. Správní poplatek se platí na místě.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nejsou.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Elektronické objednání na konkrétní čas
Elektronické podání žádosti o výpis údajů – viz stránky MV ČR
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel, v platném znění.
Právní předpisy lze vyhledat v Elektronické sbírce zákonů a mezinárodních smluv.
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—–
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
—–
21. Nejčastější dotazy
—–
22. Další informace
—–
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—–
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel, odbor správních agend a přestupků
26. Kontaktní osoba
Vendula Dubcová, vedoucí odd. osobních dokladů a evidence obyvatel
Monika Vratislavská, referentka evidence obyvatel
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1.1.2024
28. Popis byl naposledy aktualizován
5.2.2024
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
———