Odbor dopravy
1. Identifikační číslo
———
2. Kód
———
3. Pojmenování (název) životní situace
Povolení výjimky dle § 77 odst. 7 zák. č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích.
4. Základní informace k životní situaci
Povolení výjimky dle § 77 odst. 7 zák. č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změně některých zákonů ve znění zák. č. 411/2005 Sb.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost podává ten, v jehož zájmu nebo kvůli jehož činnosti má být výjimka povolena.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podmínkou je projednání s vlastníkem pozemní komunikace, na které má být výjimka uplatněna a s Policií ČR.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti u příslušného silničního správního úřadu. Přílohou žádosti bude situační plánek – trasa vozidel staveništní dopravy, kopie TP vozidla / Osvědčení o registraci vozidla, souhlas vlastníka pozemní komunikace.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Na příslušném silničním správním úřadě.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Příslušným silničním správním úřadem pro místní komunikace II., III., IV. třídy a veřejně přístupné účelové komunikace v Praze 14 a Dolních Počernicích je podle vyhlášky č. 55/2000 Sb. hl. m. Prahy, kterou se vydává Statut hl. m. Prahy, Odbor dopravy Úřadu městské části Praha 14, Bří. Venclíků 1073, Praha 9, v úředních hodinách Po a St 7:30 – 18:00 hodin.
Příslušným silničním správním úřadem pro místní komunikace I. třídy (tj. komunikace v ul. Českobrodská, Chlumecká, Kolbenova, Poděbradská, Průmyslová a Pražský okruh) je Odbor dopravních agend Magistrátu hlavního města Prahy, Jungmannova 35, 110 00 Praha 1, v úředních hodinách Po 12:00 – 17:00, St 8:00 – 18:00 hodin.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Pro vydání výjimky je nutné doložit přesné určení místa, dobu trvání a důvod výjimky. V žádosti bude uvedeno jméno, příjmení a adresa žadatele, u právnických osob jejich název, sídlo, IČ, kontakt na zodpovědnou osobu a telefonické spojení. V případě, že je žadatel zastoupen, předloží plnou moc.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Podle správního řádu 30 dnů, u složitých případů maximálně 60 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Vlastník/správce dotčené komunikace, popř. další dotčené osoby, pokud mohou být rozhodnutím přímo dotčeny ve svých právech nebo povinnostech.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Plnění podmínek uvedených v rozhodnutí.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
———
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Postupuje se podle § 77 odst. 7 zák. č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 411/2005 Sb, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Odvolání lze podat podle § 81 a § 83 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, do 15 dnů ode dne doručení u silničního správního úřadu, který rozhodnutí vydal.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
———
21. Nejčastější dotazy
———
22. Další informace
———
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
Sbírka zákonů České republiky
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
———
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Úřad městské části Praha 14, odbor dopravy.
26. Kontaktní osoba
Tel.: 281005321, 281005322, 281005323.
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1. 3. 2024
28. Popis byl naposledy aktualizován
———
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Bez poznámek.