Semafory mají jiné intervaly
Dovolte mi reagovat na časté dotazy občanů ohledně fungování signalizačních zařízení – semaforů na území městské části Prahy 14. Zvláště koncem loňského roku se rozšířily „zaručené zprávy“, že po provedených opravách některých semaforů v křižovatkách není jejich provoz sladěn a koordinován a že účastníci silničního provozu se tím cítí ohroženi a často si připadají jako „pokusní králíci“. Nejvíce se připomínky týkaly křižovatek Broumarská – Cíglerova, Českobrodská – Rožmberská a Kolbenova Penny Market. Protože současně byly přenastaveny také intervaly semaforů v oblasti nákupního střediska Centrum Černý Most, mohli řidiči i chodci získat dojem, že se jedná o chaos. Chtěl bych všechny ujistit, že tento dojem je mylný a že k obavám není žádný důvod. PLYNULOST DOPRAVY SE ZLEPŠILA Požadavkem městské části a zástupců Magistrátu hl. m. Prahy bylo semafory ve všech zmíněných lokalitách, kromě provedení potřebné rekonstrukce, osadit i nejmodernější osvědčenou technologií (snímači intenzity dopravy, elektronickým vyhodnocováním apod.), která by přispěla k maximální plynulosti dopravy a co největší ochraně chodců. Pravda je, že původní nastavení pro zkušební
provoz bylo provedeno podle modelu daného projektem, ale v krátké době byly intervaly přenastaveny podle reálného provozu a můžeme doložit, že jeho plynulost se zlepšila. To ale samozřejmě nic nemění na faktu, že každá křižovatka je pro řidiče i chodce místem zpomalení, zdržení a také vyžaduje zvýšenou pozornost. Tak to ostatně zmiňuje i zákon o pozemních komunikacích. Všechny nepříznivé situace vzniklé v místech křižovatek samostatně vyhodnocujeme a spolu s Policií ČR, společností Eltodo, Technickou správou komunikací a projektanty navrhujeme možná zlepšení. Do finální podoby a funkce signalizačního zařízení samozřejmě ještě před investicí ve stadiu projektu promítáme připomínky samosprávy, provozovatele, policie atd. Jen velmi těžko ale můžeme brát vážně požadavek jednoho místního občana, který při kolaudaci semaforů na křižovatce Broumarská – Cíglerova odešel se slovy: „Nic bych tam nedával.“ To určitě není řešení, které bychom podpořili.
Ing. Pavel Šustr, vedoucí Odboru dopravy a ochrany prostředí