Informace o osobách
Občanskosprávní odbor
1. Identifikační číslo
———
2. Kód
———
3. Pojmenování (název) životní situace
Informace o osobách
4. Základní informace k životní situaci
Viz bod 6.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Viz bod 6.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
a) Obyvatel starší 15 let může požádat o výpis údajů z evidence obyvatel
– vedených k jeho osobě (potvrzení o trvalém pobytu, rodinném stavu atd.)
– údaj o datu a místu úmrtí osoby blízké (rodič, prarodič, sourozenec, dítě, vnuk, manžel,
partner).
Při podání písemné žádosti se vyžaduje osobní přítomnost žadatele nebo úředně ověřený podpis.
Za obyvatele mladšího 15 let a za občana, jehož svéprávnost byla omezena, žádá o poskytnutí údajů jeho zákonný zástupce nebo opatrovník.
O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem nebo zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.
Žadatel předkládá tyto doklady :
– platný občanský průkaz nebo jiný obdobný doklad, který je veřejnou listinou, k prokázání své
totožnosti
– v případě osoby blízké rodný list, oddací list apod.
– vyplněná žádost (formulář je k dispozici na evidenci obyvatel )
Za poskytnutí osobních údajů z informačního systému se platí správní poplatek 50,- Kč za každou započatou stránku, hotově na místě.
Elektronické podání žádosti o poskytnutí údajů – viz stránky MV ČR.
b) Informace o osobách hlášených k trvalému pobytu v objektu, pouze pro vlastníky objektů, pro ostatní žadatele platí a).
Vlastník objektu má oprávnění k získání informace o osobách hlášených k trvalému pobytu v nemovitosti, jenž vlastní.
Evidence obyvatel sdělí vlastníkovi objektu na jeho (písemnou) žádost jméno, popřípadě jména, příjmení a datum narození občana, k němuž vede údaj o místě trvalého pobytu, odpovídající adrese jím vlastněného objektu. Sdělení musí být doručeno do vlastních rukou.
Žadatel předkládá tyto doklady:
– platný občanský průkaz nebo jiný obdobný doklad, který je veřejnou listinou, k prokázání své
totožnosti
– vyplněnou žádost o sdělení údajů z evidence obyvatel (formulář vydá evidence obyvatel).
Za výdej z informačního systému činí správní poplatek 50,- Kč za každou i započatou stránku.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Viz bod 8.
8. Na které instituci životní situaci řešit
O výpis údajů z evidence obyvatel vedených k jeho osobě může občan požádat na kterémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností. Elektronické podání žádosti o výpis údajů – viz stránky MV ČR
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor občanskoprávní, Oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel,
pracoviště evidence obyvatel, 1.patro, dveře č. 102
telefon: 225 295 557-8
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Viz bod 6.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Tiskopis je kromě oddělení evidence obyvatel k dispozici také v Informační kanceláři úřadu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek činí 50,- Kč za každou započatou stránku. Správní poplatek se platí na místě v hotovosti.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejsou stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nejsou.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Elektronické objednání na konkrétní čas – viz rezervace na titulní stránce www.praha14.cz
Elektronické podání žádosti o výpis údajů – viz stránky MV ČR
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel, v platném znění.
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
( Zákony jsou uváděny ve znění pozdějších předpisů. )
Všechny zákony lze vyhledat na portálu veřejné správy.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Nejsou.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Nejsou.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Občanskosprávní odbor, oddělení osobních dokladů
26. Kontaktní osoba
Petrová Věra, vedoucí oddělení osob. dokladů
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
23. 11. 2020
28. Popis byl naposledy aktualizován
23. 11. 2020
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace