Odbor právních a kontrolních činností
1. Identifikační číslo
———
2. Kód
———
3. Pojmenování (název) životní situace
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
4. Základní informace k životní situaci
Nestanoveno
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žadatel, každá fyzická i právnická osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Instrukce Úřadu městské části Praha 14
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Žádost o poskytnutí informace lze podat písemně v podatelně úřadu, datovou schránkou, prostřednictvím elektronické adresy podatelny úřadu, poštou. Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není–li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší–li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší–li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městské části Praha 14, odbor právních a kontrolních činností, úsek kontroly a stížností.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Úsek kontroly a stížností, odboru právních a kontrolních stížností: tel. 225 295 247, 225 295 252.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádné
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádné, je možno využít Žádost o poskytnutí informace – fyzická osoba a Žádost o poskytnutí informace – právnická osoba– také v informační kanceláři úřadu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Sazebník úhrad za poskytování informací
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta na vyřízení žádosti o poskytnutí informace je 15 dní, z vážných důvodů může být dle §14 zákona č. 106/1999 Sb., InfZ prodloužena nejvýše o 10 dní.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dle obsahu žádosti
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Dle obsahu žádosti
16. Elektronická služba, kterou lze využít
www.praha14.cz, IDS: pmabtfa
Adresa elektronické podatelny úřadu:
posta@praha14.cz (pouze pro zásilky opatřené elektronickým podpisem)
podatelna@praha14.cz (ostatní zásilky)
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
Žádné
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může žadatel podat ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení, prostřednictvím Úřadu městské části Praha 14, nadřízenému orgánu (MHMP).
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace může žadatel podat u Úřadu městské části Praha 14 ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3 nebo uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 6.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Žádné.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
Zákon č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
———
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Nestanoveno
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Úřad městské části Praha 14, odbor právních a kontrolních činností, úsek kontroly a stížností.
26. Kontaktní osoba
Bc. Soňa Mrvová, tel: 225 295 247, e-mail: sona.mrvova@praha14.cz
Jarmila Lískovcová, tel: 225 295 252, e-mail: jarmila.liskovcova@praha14.cz.
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
———
28. Popis byl naposledy aktualizován
31. 3. 2022
29. Datum konce platnosti popisu
———
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
———